رفتن به محتوای اصلی
x

پایان مرحله سوم طرح تهیه گایدلاین تشخیص، مدیریت و درمان سندروم حاد کرونر (ACS)

طرح تهیه راهنمای طبابت (گایدلاین) تشخیص، مدیریت و درمان سندروم حاد کرونر (ACS) که به سفارش دفتر ارزيابي فناوري، تدوين استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت و با هدف بهینه سازی مراقبت از بیماران مبتلا به سندروم حاد کرونر در خرداد ماه 1400 آغاز گردیده بود، از فروردین ماهِ سال جاری وارد مرحله سوم اجرایی خود شد و در آبان ماه به اتمام رسید. این طرح دارای سه مرحله عملیاتی بود:
مرحله اول، طراحی سؤالات PICO،  که از خرداد تا مهر 1400 انجام گردید و حاصل آن تهیه 13 سؤال PICO بود. 
مرحله دوم، مرور نظام مند که از آذر 1400 تا اسفند 1401 انجام شد و به روز ترین شواهد و مستندات مرتبط با سؤالات PICO  توسط یک گروه مستقل استخراج و رتبه بندی (Grading) شد.
مرحله سوم، تبدیل شواهد به توصیه ها، که از  فروردین سال جاری (1402) آغاز شد  و پس از برگزاری 25 جلسه آنلاین هفتگی، در آبانماه به اتمام رسید. در جلسات مرحله سوم طرح، اعضای گروه تهیه گایدلاین که از متخصصین و محققین دانشگاه های مختلف کشور و انجمن های علمی بودند، بر اساس شواهد به دست آمده در مرحله دوم، توصیه ها را تهیه و تنظیم و سپس رتبه بندی نمودند. پس از تدوین گزارش گایدلاین، این گزارش توسط گروه ارزیابی خارجی مورد بررسی و نقد قرار خواهد گرفت و در نهایت بعد از انجام اصلاحات، جهت تأیید و ابلاغ به کلیه دانشگاه ها، به وزارت متبوع ارسال خواهد شد.